Wednesday, April 22, 2009

astaghfirullah...


itu lah yg mampu ak katekan saat ini...
hati aku sdih...
jiwa aku xtenang...
roh ak dahage...
prot ak lapo..
poket ak kering..
ahaha

saat ni...air mateku snang tumpah...jiwe aku gundah..
ya Allah...kau bantulah aku...aku rindukan MU
ak da x mmpu ya Allah..
tapi aku tw..Kau xakan mmbebankn hambaMu dgn ssuatu yg dy xmmpu
sesuai dgn firmanMu..
"laa yukallifullahu nafsan illa wus'ahaa"
:tidaklah Allah mbebankn seseorang diluar kmampuannya

subhanallah...aku akn tros bsabar...mungkin inilah dugaan Allah buatku..
utk mhapuskn dose2 ku yg xterkire bykny...
di saat aku makin mlupakanMu...Kau tarik aku kembali...
Kau ingatkan aku kembali...Kau hindarkan aku dri trus lalai...
subhanallah ya Allah...Maha Suci Engkau..
ampunkanlah ya Allah...dose2ku...
aku hanyut ya Allah...

kau terimelah aku kembali ya Allah..
astaghfirullahal adzim...
allazi lailahailla huwal hayyul qayyum
wa atuubu ilaik...
ampunkanlah aku wahai tuhan yg Maha Agung
yg tiada tuhan mlainkan Kau yg selalu hidup dan berjaga
dan aku bertaubat padaMu

inilah aku...saat susah...saat down...saat tertekan..
barulah hatiku ni teringat akn Tuhan...
barulah aku akan merintih di sejadah mngingati Allah
mngenangkn dose2 yg xbertepi
teringatkn btape byk ny rezeki yg Allah erikan padeku
yg aku lupe utk bsyukur
ya Allah...mmg wajar Kau mberikn ak sdikit dugaan
wlaupun dugaan yg Kau berikn hanyelah sbesar zarah...
x sdahsyat saudara2ku yg di luar sana..
saban hari diburu kkejaman kafir laknatullah

ssungguhnye aku mengakui
mjalani hidup baru di sini
ak kkurangan pengisian rohani
aku x mcari mkanan buat jiwaku
aku lalai di sini
aku mngejar duniawi di sini...
stiap hari ak akan ktawa..
mlupakanMu ya Allah
besarny dosaku...

aku rindu masa silamku
itulah yg mmpu ak katekn..
krana utk kmbali adlh mustahil sama skali
aku rindu...
aku rindu utk mbantu ibuku...dgn kerja2 agamanya
aku rindu utk solat jmaah dgn ibu...dgn kwan2
aku rindu ke kuliah agama di surau..stiap pkul 3
aku rindu mngaji yg bacaanku di semak abah stiap mlam
ak rindu mngajar adik2 homework mreka..
ak rndu mdgr suara sayu org tuaku bjaga di tgh mlam,mngingati tuhan
ak rindu bacaan al-quran yg dipasang di rumah stiap suboh n maghrib
ak rndu bunyi motor ayahku stiap pulang dan pergi ke surau..
ak rindu....

Ya Allah...di sini..ak byk mlupakanMu
ak cube mngekalkn utk mbaca Al-quran stiap mlam..
aku cube ya Allah...
tp apelah cubaanku...kalau x disertakan dgn iltizam...tekad yg tggi..
ak pasti akn lupe...lupe...

aku jauh dgn Mu ya Allah...
stiap hari..berape kalikah namaMu meniti di bibirku
brape kalikah aku bgun solat sunat??
yg wajib juge....sudah sempurnakah???
ya Allah...ampunkanlah dosa2ku...

astaghfirullahh...astaghfirullahh...astaghfirullah...
ampunkan dosa2ku yaAllah...

Tuhan
Kubisikkan kerinduan
Keinsafan
Pengharapan

Tuhan
Kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan

Bisikanku untuk-Mu
Munajatku mohon restu
Semoga cintaku bukan palsu
Pada desiran penuh syahdu
Gelombang lautan rinduku
Tuhan
Kubisikkan kerinduan
Keinsafan
Pengharapan

Tuhan
Kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan

Munajatku dalam syahdu
Merindui maghfirah-Mu
Mardhiah-Mu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku

Kurindukan pimpinan-Mu
Keagungan-Mu dalam doaku
Kebesaran pada qudrat-Mu
Ia membina ruhaniku

Tuhan
Kubisikkan kerinduan
Keinsafan
Pengharapan

Tuhan
Kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan

Ujian kepahitan
Di dalam perjuangan
Padanya ada kemanisan
Ketenangan dan kebahagiaan
Padanya syurga idaman

Munajatku dalam syahdu
Merindui Maghfirah-Mu
Mardhiah-Mu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku

Kurindukan pimpinan-Mu
Keagungan-Mu dalam doaku
Kebesaran pada Qudrat-Mu
Ia membina rohaniku
Tuhan
Kubisikkan kerinduan
Keinsafan
Pengharapan

Tuhan
Kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan

No comments:

Post a Comment

sohseh sohseh